A hiányzók lehetőség szerint pótoljanak.
Tesztpiramis
A digifüzetben dolgozd ki ezt a feladatot is.
Kérdezd meg a választott AI eszközt, hogy miért fontos az önálló tanulási képesség egy szoftverfejlesztő- és tesztelőnek? Egyben kérd meg, hogy az állítását támassza alá források megadásával. (A forrásokat igazi kutatásoknál ellenőrizzük is.) A választ mentsd a füzetedbe (ne felejtsd el megformázni).
Keress képeket a (szoftvertesztelés fogalmához kapcsolódó) tesztpiramisról. 9 képet ments a füzetedbe, formázd őket meg (javaslom 3 sorban és 3 oszlopban). Használj magyar, majd angol keresőkifejezéseket. Nekünk leginkább a 3 rétegű kell, de ments le ettől eltérőeket is. Legyen közte az is, amin 🐇és 🐢 van.
Egy külön sorban ments le további 3 képet, ami a mobil tesztpiramisról szól.
Lábjegyzetben jelöld, hogy a képek milyen forrásból származnak.
A képekhez tartozó weboldalakon - most egyelőre a 3 rétegű tesztpiramisok esetén - végezz kutatást, ami választ ad a lenti kérdésekre. Írd le a kérdésekre a válaszokat felsorolás formában, nem teljes mondatokban, hanem vázlatszerűen.
mire használják az eredeti tesztpiramist a tesztelő szakmában?
milyen rétegei vannak, és melyik réteg milyen feladatokat jelent?
mi a különbség az eredeti tesztpiramis és a mobil tesztpiramis között?
Szorgalmi feladat otthonra: ugyanezt a feladatot oldd meg a 4-5-7, vagy még több rétegű piramisokra is. Később még sokat tanulunk ahhoz, hogy mindent megértsünk.
Olvasd végig a következő oldalt: A tesztpiramis és a kódlenyomat – Tesztelés a gyakorlatban
Nem kell mindent értelmezned, de juss el odáig, hogy a 2. ábrát megértsd önállóan. Ennek alapján próbáld értelmezni a 3. ábrát is. Írd le két-három mondatban az értelmezésedet. Meg fogjuk beszélni közösen.
Ha marad időd, ebben a forrásban kell böngészned, tájékozódni a szakmáról:
Az OpenText tanácsai a hatékony, gyors és megbízható teszteléshez - ComputerTrends
Írj vázlatot arról, amit elolvastál.
Ajánlottak a ComputerTrends további (tesztelés témájú) cikkei is a szakmai fejlődésedhez.
A munkádat értékelem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése